Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Samhället betalar torskars våld.

Av shedlight - 5 juli 2012 09:36

Nu har Försäkringskassan kommit på att de ska ge prostituerade sjukpeng. En nyhet i DN, SvD, GP, SR

Det rör sig tydligen om ca tio personer  i Sverige.

Det är alltså ett i praktiken   litet problem som får ENORMA proportioner.


Detta är också endast en liten liten skärva utav hur prostitution ser ut.
Oftast ser den inte ut så här.

Varför får detta så stora och felaktiga proportioner?

Detta är ett samhällsproblem och borde diskuteras i en helt annan kontext än det här. 


Pengarna kommer från en sorts erotisk verksamhet som också innebär att män anser sig ha rätt att  knulla.

Med det säger ju ingen.  Männen försvinner igen.


Försäkringskassan har numera den avdankade  Migrationsverks - GD:n  Dan Eliasson som GD.

Han som spelat in  låten"Knulla i Bangkok".   

Bangkok som är världens huvudstad när det gäller bordeller = knullhus för män.

Detta sas bara som en skojig anekdot när han fick spaltmeter i pressen i samband med övergången. Det hölls till och med fram som något positivt att man skriver en låt som det här.  Ingen ifrågasatte  att en man med hans syn på prostitution och på mäns skojiga rätt att få knulla,  får bli GD för en stor myndighet. Att en man med hans kvinnosyn knuffas upp i myndighetsverige.

Och vad det säger - om Sverige.


Hade han skrivit "Med huvor  på bomullsfälten" hade han aldrig för det första kommit in i Myndighetssverige för det andra om han hade gjort det,  skulle de knappast hållas som en rolig grej. Han skulle blivit ställd till svar.


Men återigen - kvinnan är andra klassen medborgare och ska finnas för att "Knulla i Bangkok".

Det ska man också ha i minnet i när man bedömmer dagens nyhet. Det säger nämligen något om hur självklart det är  -att det sitter i ryggmärgen  - med mäns rätt till kroppar.  Det är som en grundbult.
Nåväl  - detta är Försäkringskassans GD.


Nu har samma Försäkringskassa stoppat huvudet i sanden.

Ska man hantera prostitutionsrelaterad problematik, som är och förblir en djup samhällsproblematik, ska man inte göra så här.
Det är djupt okunnigt och bidrar till att normalisera att män köper och tillåts köpa kvinnokroppar.


Det finns en maktdimension som försvinner, som media inte greppar eller vill greppa.

Det går inte att diskutera prostitutionsproblematik utan att föra in maktbegreppet - det blir  fel.

Då visar man hur lite man förstår.

Media speglar aldrig maktförhållanden ur ett samhällelligt perspektiv, men sällan blir det så tydligt som i prostitution.

Makt och prostitutionsproblematik såväl som mäns självpåtagna rätt att få kvinnokroppar, dvs könsmakten är idag totalt   frånvarande.  Det verkar vara tabu. Varför ? Det var det inte på 90-talet. Är det samhällsandan: Åt den  som har ska varda givet, allt är indviduella problem:  "hur har DU det"?

Det borde vara ännu mer diskussion om makt och kön  nu när människohandeln för sexuella syften ökar som aldrig förr. Vi har en sexuell slavhandel. Där även svenska män deltar.


Det går heller  inte att diskutera denna nyhet utan att samtidigt ta in mäns köp  i den globala kvinnohandeln (se om Lydia Cacho!med kroppar som även sker i Sverige, av nätgroomade 14-åringar här och av unga flickor i där som i Thailand,  av östeuropeiska Natasjor i Tyskland osv.

Trafficking är ett enormt, växande och inhumant brott mot mänskliga rättigheter.Det värsta och det finns och tillåts bara av en anledning. Samma anledning som ger nyheten från TT-idag.  Några rader som ska täcka in allt - men täcker in ingenting.


Dagens beslut från Försäkringskassan, samma Försäkringskassa som slänger ut cancersjuka människor,  reser en del frågor.

Inte bara om deras kunnighet om prostitutionsproblematik.


Om en prostituerad kvinna blir våldsutsatt och inte kan fortsätta så får hon sjukskriva sig, men mannen som utsatt henne för våldet blir osynlig. Han får slå och förnedra och knulla  på skattebetalarnas kostnad. Blåmärkerna får försvinna med samhällets goda minne. Om en av dessa tiotalet kvinnor får livmoder/ äggledarsinflammation av att knulla ( inte ovanligt ) så ska försäkringspengar betalas ut till de fysiska problemen försvunnit.

Om en av dessa tiotalet kvinnor får mentala  problem av våldet kan hon sjukskriva sig en längre tid.

Det är inget fel att dessa kvinnar får hjälp.

Men det är fel att männen slipper undan- igen.


Det här  öppnar också  för en trivialisering som är djupt olycklig  och den skulden bär Försäkringskassan och dess GD  Dan - Knulla i Bangkok -Eliasson.


Dessa kvinnor har också ett annat problem på sina axlar.

Deras verksamhet påverkar alla kvinnor  i Sverige och alla kvinnor och flickor i världen.

För männen som köper deras kroppar nöjer sig inte med det.

De vill ha ett smörgåsbord av kvinnor: olika åldrar, olika etnicietet, olika bröst, olika hårfärg, olika knullanden, olika fittor, olika leenden, olika undergivenhet, olika allt.

De vill  ha sadism, de vill ha den smutsiga horan, de vill  ha snabb"sex" av unga kvinnor på gatan  från Rumänien och Nigeria, de vill vraka och välja på nätet och på line-upen,  de vill  beställa hem eller till hotellrummet under affärsresan, de vill ha en avsugning bilen eller en rejäl genomgång som "belöning" för deras stressade arbete, de vill ha barn= flickor under 15 i Thailand, de vill ha nya, de vill ha bekanta ansikten.

De vill ha avslutning på styrelsemötet  på en tysk  "badklubb". De vill ha de unga flickorna som göms i rummet bakom bardisken någonstans i världen.

De vill ha slynor att binda på en källarmadrass och turas om med de andra grabbarna i gangbang-gänget med att pumpa på i.

De vill ha allt.


Detta tar inte Försäkringskassan hänsyn till.
Men konsekvenserna av torskarnas verksamhet  tar de hänsyn till, de hjälper dem.


Men detta är inget  för Försäkringkassan.

Det är en djup mångbottnad samhällsproblematik som ska lösas på annat sätt.


Och torskarna som dras som flugor till det här ämnet, ska inte få någon  hjälp, vilket de indirekt får här.


Är det en slump att denna nyhet kommer strax efter att en del av  Thaimassagesalongerna visat sig vara förtäckta bordeller =knullhus, dit män går för att utnyttja fattiga?   Så som det brukar se ut i världen.

Behövde  torskarna få lite drag-hjälp av Försäkringskassan?

Efter massage -avrunkningen med thailändska kvinnor .

Så  här knyts det trots allt  ihop med låten  "Knulla i Bangkok".



 
 
Ingen bild

Sandra

5 juli 2012 12:51

Precis. Sen tycker jag även att massage borde vara förbjudet.

Det är på samma sätt vidrigt att man med pengar ska kunna köpa en annan människa som med sin kropp ska tvingas ta och smeka på den som kan betala för sig. Vidrigt!

shedlight

6 juli 2012 09:30

Gubben Sandra som skriver överallt.
Vem tror du att du lurar?

Det är torskars dilemma, de gör alla kvinnor till horor.
De kan inte se skillnad på att knulla en kvinna och att inte göra det för ALLT kokar ner till knullbarhet.
Det är också ett globalt torskbeteende; på nätet träffas dessa som försöker komma ur sin skam genom att trivialisera sitt knullande.
Och jämföra det med att handla mat, köpa städhjälp, osv ..eller som du gör med massage och sjukgymnastik allt blir jämförbart med att köpa masturbering.
Sexualitet och dess integritet är ett okänt begrepp för torskar.

 
Ingen bild

SunshineBlind

5 juli 2012 13:31

Jag förstår inte problemet? För att män begår våld de inte borde ska alltså... Inte kvinnorna som utsätts för våldet inte få ersättning för att det är fel av männen? Snacka om att skuldbelägga kvinnorna.

Det finns ingenting som hindrar en frivilligt prostituerad att anmäla männen om hon känner att detta är rätt. Och gör det det är det fortfarande tragiskt att samhället inte hjälper de med sjukvården.

Nej, är det nåt det här landet behöver är det att bli av med sin skeva moralism i sjukvården och hjälpa grupper som är utsatta - oavsett om detta är mer eller mindre självförvållat eller ej. Det är för mig självklart att även prostituerade och narkomaner ska få vård. Får de inte det måste de ju tjäna ihop pengarna på annat sätt och då drivs de ju än längre in i prostitution och/eller kriminalitet.

shedlight

6 juli 2012 10:11

Tror du att det är så enkelt?
Tror du inte att prostitution innehåller allt?
Att det är en mosaik?

Att ge kvinnor i prostitution sjukkassa är horribelt på flera sätt.
Dessa kvinnor äger inte problemet.
Det gör samhället eftersom alla kvinnor drabbas - och flickor - av dessa torskars kvinnosyn och handlingar.

Vilka är dessa kvinnor?
Det är inte rumänska blödande utsatta, de är inte HVB-barn, de är inte nigerianska traffickerade som åkt 100-tals mil med sina olika handlare, det är inte incestoffer som är drogbeorende, osv.
Nej detta är en elitgrupp, vars handlingar påverkar ALLA och framför allt dessa svaga grupper. Dessa torskar går ju till alla andra också.
De handlar inte i ett vakuum.
Denna elitistiska grupppering finns mer att säga om.
De rider på sina medsystrars olycka.

Om du tror att prostituterade har en ens teoretisk möjlighet ett få sin sak prövad och sedan få någon fälld i förhandlingar är du så naiv så jag undrar vem du är.
Snacka om att spotta på 14-åriga flickor.
Det var kvinnorörelsen som en gång kämpade för att fladdriga vittnen skulle få vittna när en seriemördare skulle åtalas.
Inte ens mord på ett antal prostituerade utreddes då.
Du har en del historia att läsa på.
Det har bäring än idag.

 
Ingen bild

SunshineBlind

5 juli 2012 13:39

Tillägg: "Om en prostituerad kvinna blir våldsutsatt och inte kan fortsätta så får hon sjukskriva sig, men mannen som utsatt henne för våldet blir osynlig. Han får slå och förnedra och knulla på skattebetalarnas kostnad."
Ingenting hindrar en prostituerad kvinna att anmäla torsken. Och finns det det är det ingenting vi kan komma åt genom att stänga de ute från sjukvård och ersättning. Tvärtom. Att angripa problemet ur det här hållet är moralistiskt och går att likställa med att försöka minska folks cigarettkonsumtion genom att ta bort askkopparna.

shedlight

6 juli 2012 10:13

Du har inte läst särskilt mycket förstår jag och har inte ett globalt och historiskt perspektiv.
Det måste ha hela tiden - överallt.

Du är teoretisk och prostitutionsvänlig.
Du tänker på torskarnas masturbering och jämför det med cigarettrökning.
Människokroppens dvs kvinnan blir en konsumtionsvara - en cigarett för dig.
Då blir också 5-åriga thailändska flickor varor, de som idag står som "18"-åringar i Pattaya. Som svenska män ser som frivilliga för att de - hör och häpna -ler. Så enkelt och komplicerat är det.
Var finns ditt engagemang för det?
För denna lilla men idag viktiga skärva.

Du använder dessutom ett ord som sexindustrin har använt i decennier.
Det säger mest om dig.

Var finns DIN moral när det gäller att hjälpa de 100.000tals flckor som tvingas ta emot främmande män i sin kroppar?
De som utgör "the vast and silent majority" av världens prostituerade.
De som tvingas sälja bort sitt enda livs sexualitet för att män anser sig ha rätt till den.
Du undviker också männens ansvar.
Det förstår jag - det gör alltid prostitutionslobbyn.

 
Atmosphere girl

Atmosphere girl

5 juli 2012 14:13

Jag förstår inte riktigt det här. Alla som haft med Försäkringskassan att göra vet hur byråkratiska de är och gör allt för att INTE betala ut pengar. Man måste sjukskriva sig från första dagen man är sjuk, alla sjuksrivningar måste överlappa varandra på dagen, de ska ha intyg från arbetsgivare, man får inte resa någonstans osv osv.

Därför förstår jag inte riktigt hur det gått att dessa kvinnor fått sjupenning? Hur kan de redovisa sitt "arbete" till F-kassan?

Detta oroar mig lite, att det känns som att F-kassan på något sätt öppnar upp för att fler ska kunna "komma in i systemet" och på så sätt öka acceptansen för sexhandeln. Det är precis detta torskarna vill, att det ska vara som vilket jobb som helst (för kvinnor). Deras mål är ju statliga bordeller och laglig rätt till kvinnokroppen, och det känns som att detta enbart främjar deras intressen.

Och mycket riktigt, hur ser det inte ut på nyliberalisternas sida? Citat från bloggen Motpol: "Rätt till sjukpenning är ett litet steg mot en normalisering av sexarbetarnas yrkesval. Men det är en lång och mödosam resa kvar innan vi närmar oss något som liknar lika rättigheter." Trots att det försöker ge sken av det, så är det ju inte yrkesvalet i sig som de vill normalisera. Kvinnorna är det självklart ingen som bryr sig om. Det som verkligen är målet för normaliseringen är ju utnyttjandet av andras kroppar. Och lika rättigheter? Vilket skämt, lika för vilka då?

Har Dan Eliasson nu tänkt hjälpa till att nå målet med fri sexhandel mån tro? Han kanske har tröttnat att åka till Bangkok.

http://theatmospheregirl.blogspot.com

shedlight

6 juli 2012 09:37

När jag hörde Studio ett ohämmat låta sexindustrin breda ut sig i samband med detta ärende, förstod jag att detta är en manipulering.
Försäkringskassan är inblandad på hög nivå.
Att man har valt att göra "riktlinjer" och att en handläggare fattar detta beslutet är ingen slump.
Dett är organsierat på bästs (sämsta) Ontariosätt.
Att GD:s kvinnosyn är inblandad är självklart.
Då förstår jag vad de menat på torskforum sista tiden.
Motpol drivs av en ***** (eng cod), han pratar i egen sak.

 
Ingen bild

hej

5 juli 2012 18:15

Om det är männens instinkt att vilja ha "allt" på det sättet du skriver så måste det vara jobbigt för män att leva i ett västerländskt samhälle. Tänk hur många män det finns här som aldrig avnjuter alla dessa behov. Om de enbart menar män som är sexköpare så skriv då det, och tänk på att även kvinnor köper sex.

Det är alltid så synd om kvinnan, och allt fel i världen är den vite mannens fel med sin grymhet, girighet och sexlust.

Din artikeln hade tjänat på att vara mer balanserad.

shedlight

6 juli 2012 10:15

Det är ökande andel män som köper kvinnor eller i praktiken flickkroppar i världen.
Könshandeln är global.
Och den är i stort sett enkelriktad.

Du vet inte mycket om sexualitet heller.
Det är inte mäns område. De är oftast totalt okunniga, och de mest okunniga är torskar, För dem handlar allt om att sticka in kuken överallt i kvinnoköttstycken med olika utseende. Om kvinnor och deras kroppar vet de intet. De tor t o m att kvinnor har kuk.

Du börja med att läsa:

Us dept trafficking reporter.
Europolsrapporter
Vägen ut
Såld
Inside the business of modern slavery
Sex traffiking the global market
Seindustrin på nätet
Torsksverige
Varat och varan
Jag låter mig inte skämmas -Lydia Cacho
Maktens slavar- Lydia Cacho
Chatrine och rättvisan
En sexist funderingar
Human trafficing, human security an the balkans
Prostituion, traffickng and traumatik stress
Prostitution, trafficking in Nevada
The organistion of human trafficking
Making sex Work A failed legaliserad experiment
Tha Natashas
The Johns, the men who buy sex
Se mig.
Domar: 30-talet om människohandel
Stolen smiles
Baracks and brothels
Hopes betrayed, om Balkan.
Otaliga tidningsartiklar fårn alla världens hörn.
Tyska polisens rapporter.
Svenska polisens rapporter.
Arbeten vid svenska universitet

sedan kan du möjligen använda ordet balanserad.

 
Ingen bild

Isabelle

6 juli 2012 08:44

Mycket intressant läsning, och jag hade aldrig trott att Försäkringskassan skulla komma med ett sånt förslag.
Jag undrar: Har du något förslag på hur man löser, eller åtminstone försöker lösa, problematiken med prostitution?

shedlight

6 juli 2012 10:19

Det är en manipulering från prostitutionslobbyn där myndigheter deltar, samma skeenden har vi sett och kan vi se i andra länder. Ingen slump att de har den GD de har när detta sker.

Man måste först detektera vilka dessa är och vilka som driver dem. Det här handlar inte om prostituerade i egentlig mening, det är en lobby.
De är som vanligt inte representativa för den stora tysta massan som far illa.
De är de aldrig.
Mycket riktigt hörs legaliseringsmaffian nu och prostitutionslobbyn får obemött tillträde till Public service.

Några veckor efter den stora traffickingrättegången i GBG måste fokus skiftas.
Man ser samma i utlandet.
Prostituionslobbyn har hur mycket pengar som helst, pengar som kommer ur torskars, strippklubbsägare, porrkungar m m bankkonton.
Detta måste först detekteras, innan man vet vad problemet består av och OM det finns.

Jag upprepar , det kan inte vara skattebetalarna som ska står för torskars våld. De ska dom göra.

Man kan prata om organiserade utländska ligor men ALDRIG i samband med vad som skulle hända om efterfrågan på kvinnors kroppar från Sveriges män ökade.
Dessutom tystas grov brottslig sexuell verksamhet ner som i Lindberghärvan.
Det finns en maktnomenklatura som har hållhakar på varandra.
Allt hänger ihop, även med dagens Försäkringskassa.
GD:n fick en jättelön som det är tyst om.
Har han levererat nu? Vem vet?

 
Ingen bild

Eva

6 juli 2012 12:43

Jag vet inte om jag har förstått detta riktigt, men nu blir det väl färre - än fler - kvinnor, som får sina men, de tillfogats av män, betalda av Försäkringskassan? Det är ju viktigt att prostituerade vänder sig till socialtjänsten i stället för F-kassan, för att hitta en väg ut ur prostitutionen.
Låten "Knulla i Bangkok" tycker jag är en protest mot just att "knulla i Bangkok". Den talar om män som inte vill ha intellektuellt utbyte och "vem fan vill ha en kille som knullat i Bangkok?"
Bara så man inte ger sig på en bra budbärare, alltså.

shedlight

6 juli 2012 17:42

Jag tror att det värsta man kan göra att säga "prostituerade" som om det vore en enda homogen grupp. Så är det inte.
Få samhällsproblem är så komplicerade som prostitution. Och så förödande.

Jag är, efter att ha skaffat info på olika sätt och efter den erfarenhet jag har från hur prostitutionspositiva krestsar agerar utomlands, mycket fundersam över vilken liten grupp som det rör sig om här. Och vilka trådar som dragits i. Fördjupar mig inte i det nu, har skrivit lite i tidigare komm.svar

Låten som GD:n medverkat i är definitivt inte en protest. Det är en "grabbskojig" text precis i samma genre som finns ganska många av.
Eliasson är ingen budbärare här för annat än för en mycket unken kvinnosyn.
Det gör honom intressant nu. En tjänsteman-chef vågar knappast fatta detta beslut som ligger till grund för inlägget, utan att förankra det uppåt med GD:n.

Det finns en diger bakgrundshistoria rörande Eliasson. Den är mycket omfattande och går tillbaka många år. Går inte in på det här heller utan vill bara "hinta" om det.

 
Ingen bild

P

6 juli 2012 16:13

Kan tipsa att det är en positiv artikel/clip om sugerdaddys i någon av kvällstidningarna antagligen Aftonbocken.

Tror det är ett svar på att flera journalister tycker det är synd om personer i USA som måste betala höga underhållskostnader.

Jag tror att om underhållsbidragen minska i USA skulle det inte vara en sån positiv inställning till prostituerade.Nu verkar det minst sagt riskabelt att vara gift med en kvinna i USA. En viss kvinnofientlighet skapas också av de här skillsmässolagarna eftersom det ger kvinnor som är fientliga mot män makt över mäns ekonomi vilket inte är så lyckat.

shedlight

6 juli 2012 17:41

Det var så vitt jag såg explayboypressen.

Att en äldre (ofta fet) man skaffar en ung kvinna från ett fattigare land är en företeelse som finns över hela västvärlden.
Inte bara i USA.
Det flera anledningar till det, män köper över sin egen attraktionskraft (ofta influerade av ett porrideal), de klarar inte västvärldens kvinnor, de vill ha en undergiven beundrande kvinna. Oavsett om hon spelar ett spel så går han på det -för att han vill det. Det är alltså samma teater som torskar VILL gå på. (Det är därifrån ordet torsk kommer ifrån för övrigt.)n De kan ha blivit kära, men då rör det sig nog mer sällan om fet 65-åring och en 20 årig snygg kvinna. Undersökningar har visat att människor är väldigt medvetna om sin egen attraktionskraft och väljer efter det.

Varför du överhuvudtaget drar in underhållsbidrag i USA förstår jag inte.
Du verkar glömma barnen och att kvinnan kan ha varit hemma och varit obetald hushållerska och hur det spelar in.

Men det är inte det viktiga här, utan mäns självpåtagna rätt till kvinnokroppar. Och att denna efterfrågan skapar den största brottet mot mänskliga rättigheter för halva jordens befolkning idag.

 
Ingen bild

P

6 juli 2012 21:05

Naturligtvis det var Expressen

Jag tror knappast några västerländska män tycker de har någon rätt till kvinnokroppar. Fler tycker nog att det är rätt svårt att få sex med kvinnor även fast de lyckas ibland.Men någon rätt anser de definitivt inte att de har. Även de som moraliskt förkastligt köper sex tycker inte att de har någon rätt till kvinnors kropp utan de anser de måste betala.

Några totalt urblåsta personer med knappt något vett alls som våldtar kvinnor de kanske på något underligt sätt tycker sig ha rätt
till detta men de är undantagsfall och betyder inte män i allmänhet anser sig ha rätt till kvinnors kroppar.

Det blir så generellt alla kvinnor kan drabbas men det kan alla män också. Du liksom ger kvinnor en extra stark offerroll,medans jag ger männen en offerroll med underhåll.






shedlight

7 juli 2012 15:24

Det finns mängder utav västerländska män som tycker att de har rätt till kvinnokroppar eller stödjer att andra ska ha det.
Det är bara västerländska länder (i Europa, Australien, och i en delstat i USA)som har institutionaliserat mäns rätt till kvinnor.
Inga andra länder.
Det är män på EU-nivå som går emot kvinnorörelsernas försök att få slut på mäns våld mot kvinnor som prostitution är. På kvinnohandeln som har ökat katastrofalt.

Du förminskar ett stort problem.
Jag saknar också alla dessa "män i allmänhet" du skriver om.
Var finns de på nätet tex i kommenteringen?
Nä du. Det tror jag inte på längre, dom är alldeles för tysta för att de ska finnas i så stor omfattning.
Det är ALLTID kvinnor som kämpar mot trafficking, osv.

Varför detta "offrande"?
Det är mannens BARN det handlar om, att de ska få ett drägligt liv, och att kvinnan gjort obetalt hemarbete i åratals, kanske i decennier.
Markservice.
Dela på livet så går det nog bättre.
Stäng inte in kvinnor i hemmen.

 
Ingen bild

P

6 juli 2012 21:28

En möjlig lösning på problemet med att män vill köpa sex av kvinnor och inte ser att dessa kvinnor lider och skadas av detta är att träna upp deras empati för kvinnor.

De som skadar kvinnor och även män, det vore nog bra om de fick hårdare straff bra mycket hårdare än rent ekonomiska brottslingar.

shedlight

7 juli 2012 15:00

Du pratar om sex=masturbering.
Det är mannens definition av sex som gäller.

Du har däremot rätt med empatin.
Den handlar om hur vi ser på småbarn, om de redan där lär sig könsroller.
Därför är det viktigt med genusdagis osv.
Självklart blir det ett hot för de män som vill se kvinnor som varor.
Men om pojkar och flickor får utvecklas fritt från traditionella könsrollen inklusive förutfattade meningar om klädsel och tillsammans så tjänar alla på det.
Även pojkar.

 
Ingen bild

noboytoy

6 juli 2012 23:00

Håller med dig, Shedlight. Det här är bara ytterligare ett sätt att normalisera för torskar, att runka av sig mot betalning i andra levande varelser.

Det finns en anledning till att torskar kallar prostituerade kvinnor för något som låter lite trevligare för torskar - "sexarbetare".

Eller som här - "egna företagare" med f-skattsedel. Visst låter jobbet trevligt, så länge torskar får beskriva de prostituerades "arbete" med att tillfredsställa alla dessa mäns sexualitet?

shedlight

7 juli 2012 15:24

Det är bara det att de fåtalet son drar främst i prostitutionlobbyn är för det första oftast inte ens prostituerade själva och i de fåtal fall de är det räcker de inte till. Den efterfrågan de själva stöttar, ska ANDRA utländska kvinnor ställa upp med. För som vanligt är det afrikanska, östasiatiska och östeuropeiska tonåringar som ska vara stapelvaran - kvinnoköttet.

Sexarbete, är det dom som informerar om trafficking, eller är det de som klistrar upp annonser om sexleksaker (för män), eller är det dom som säljer kondomer?
För vad är detta ordet "sex"?
Menar man mäns masturbering ska man säga det.

 
Ingen bild

noboytoy

7 juli 2012 15:54

"P" ovan verkar inte tala så mycket med kvinnor?
Om han hade gjort det, hade han också fått veta hur många män som faktiskt anser att deras "rätt" till samlag inträder, i samma ögonblick som de inleder ett förhållande med en kvinna.

Många, många män sextjatar och samlags-stressar de kvinnor som delar sina hem med män. Dessa män anser att ett förhållande med en kvinna, skall ge mannen ett visst antal samlag med kvinnan, baserat på hans egna önskningar.

Om kvinnan inte vill ha samlag och utöva sin sexualitet med mannen, lika ofta som mannen vill med kvinnan, så anklagar mannen ofta kvinnan för att vara "frigid" och försöker få det att framstå som att det är något allvarligt "fel" på henne.

För något "fel" på en man som tror att han har "rätt" att runka av sig i kvinnors kroppar så ofta som han vill, är det ju inte..?

Om jag förstår "P" rätt, så inbillar han sig att underhållsstödet som män betalar för sina barn, istället går till att betala mammans uppehälle? Hur i allsin dar menar han där..?

shedlight

7 juli 2012 17:12

Det är märkligt och frustrerade att normen är manlig sexualitet, att den är så stark OCH att män oftast inte ens vet om något annat.

 
Ingen bild

noboytoy

7 juli 2012 16:09

Shedlight: tror du att det finns torskar som tror att de har "sex" med prostituerade kvinnor? Tror du att det finns torskar som menar att de prostituerade också tycker att de har "sex" med torskar;)?

Ja, torskar verkar vilja kalla sina onaniakter med prostituerade för "sex" så att det skall låta som att den sexuella akten är gemensam, till för bådas njutning och att båda har valt varandra.

Vi andra vet att det är torsken som väljer med sina pengar och att det är torsken som har "sex" med sig själv, dvs onanerar, dvs runkar av sig i kvinnan han väljer att betala för att hon skall ställa upp som onanidocka åt honom.

Jag undrar varför torskar inte känner sig förnedrade av att klä av sig nakna inför främmande, ofta mycket mer attraktiva, unga flickor och nedlåta sig till att runka av sig i flickornas kroppar, högröda i fejset, fult grimaserandes, pustandes, flåsandes som kåta älgtjurar och med de feta ölmagarna och de håriga, fläskiga stjärtarna guppande i vild runk-panik?

De män som inte förstår vad jag talar om, kan ställa sig framför spegeln och masturbera och återkomma med info, om hur snygga ni själva tycker att ni är, då ni runkar av er...?

shedlight

7 juli 2012 17:15

Media ställer villigt upp och diskuterar sexköp utan att definiera vad detta "sex" är.
Det är köpt masturbering i en kroppsöppning på en kvinna.
Det har inget med sex att göra, framför allt inte med kvinnlig sexualitet.

Spegelvarianten...den skulle skrämma slag på vem som helst. Uäck!

 
Ingen bild

P

7 juli 2012 17:21

Kvinnor nervärderas något fruktansvärt i porren speciellt på internet. Många av de kvinnliga porrutövarna har mer eller mindre tvingats ditt.

Att titta på detta förändrar i många fall personers kvinnosyn.

Sex,för dessa, blir viktigare än att kvinnor ska ha det bra.

Prostitutionen är en fortsättning på detta.

Detta är vi nog ganska överens om.

Men lösningarna är vi inte överens om.

Mer empati åt båda hållen är min ide om lösning

shedlight

9 juli 2012 00:21

Empati åt båda håll?
Det förutsätter att slaven ska känna empati för slavägaren för att han tvingas till att slå honom.

Men kvinnor känner ofta alldeles förmycket "empati" för sitt eget bästa .
Kvinnor som misshandlas känner OFTA empati OCH lojalitet med sin förtryckare-sambo-man, det är ingen nyhet.
Flickor som groomas och säljs till främmande män på rad kan ändå känna empati för sin hallick (stockholmssyndromet). Det är en del av den stora problematiken med att utreda dessa brott för polis. Det är ett välkänt fenomen världen över.

Problemet ligger knappast där.
Utan tvärtom hos de män som utnyttjar kvinnor och flickor.
Det finns Johns school`s i USA som ska få torskar att förstå. Med varierande framgång.
Det bästa är hot om offentlighet.

 
Ingen bild

Utred rättsväsendet NU

7 juli 2012 18:39

En GD:s värderingar och föreställningar HAR betydelse i högsta grad.
Det beslut som Försäkringskassan tagit måste som alltid tolkas och förstås i ett sammanhang och inte i ett vakuum. Det kan inte tolkas skilt från det våld som Försäkringskassan vet förekommer i samband med prostitution. Kvinnor står dessutom för en majoritet av sjukskrivningarna dvs två tredjedelar.

En GD som främjar kvinnors rättigheter visar det särskilt i värdegrundsfrågor som prostitution. Dan Eliasson avsaknad av vilja att främja kvinnors mänskliga rättigheter blir tydlig.

Dan Eliasson kör väl säkert sin låt Knulla i Bangkok vid festliga tillfällen (under förevändning av manlig retorik och mantra: ”lite kvinnoförakt måste en tåla och den som opponerar sig är torr och har ingen humor”) och vem vet de kanske åker till Bangkok på ”studiebesök” också …

Är det någon som tror att t ex Mats Qviberg f.d styrelseordförande i HQ bank och nuvarande styrelseordförande i Bilia AB i sin styrelseordföranderoll främjar kvinnor med tanke på hans uttalanden och kvinnosyn:

”Det ligger i kvinnornas gener att vilja bli försörjda av män.”
SvD, 2006-08-29
”Det är väl bra att man släpper in tjejer så att de får se att det kanske inte är deras grej att sitta i styrelser.”
Affärsvärlden, 2010-02-05

Inslaget om ”Sugardaddyn” är också ett led i att marknadsföra och befästa förlegade föreställningar om kvinnor som handelsvaror tillgängliga för män.

”Sugardaddyn” uppger att han är skild tre gånger. Jag lägger ingen värdering i att vara skild tre gånger, men i sammanhanget av att sedan efter tre skilsmässor övergå till ”sugarbabys” DÅ blir han problematisk.

”Sugardaddyn” är mycket riktig oattraktiv och ser ut att ha en ohälsosam livsstil och den unga tjejen är ung, snygg och ser hälsosam ut. Det är således en konstruktion med pengar som maktmedel mellan två ojämlika parter, som den oattraktive äldre förmögne mannen utnyttjar. Det existerar en maktobalans mellan de ojämlika parter, vilket media som vanligt inte ens reflekterar över.
Media tramsar på som vanligt ivrig att förmedla de förlegade föreställningarna och normerna.

När det gäller Försäkringskassan beslut och medias hantering blir det så uppenbart prostitutionsvänligt.

”– Vi gör inga moraliska aspekter, lagstiftarna har sagt att de prostituerade inte gör något olagligt och därför ska de, om de har en taxerad inkomst, bedömas som vilken person som helst, säger Joakim Jarnryd som är verksamhetsområdeschef på Försäkringskassan.”

Torskarna som är del av prostitutionen osynliggörs helt och den som tvingas till prostitution är ”vilken person som helst”.

Skatteverket måste väl därför särskilt granska prostitutionen eftersom den bygger på brottslig verksamhet för en av parterna. Genom en granskning måste fakturorna/kvitton till torskarna visa torskarnas namn, adressuppgifter etc liksom fakturor i övrigt gör. För de gör väl inte undantag gällande fakturor/kvitton i dessa fall? Skatteverket torde därför polisanmäla dessa torskar eftersom de gör sig skyldiga till brott.

Varför väljer media och Försäkringskassan en prostitutionsvänlig vinkling av uppgifterna respektive hantering istället för att visa fram möjligheten att fälla ytterligare torskar till ansvar för brott?

shedlight

9 juli 2012 00:23

Det är självklart som du skriver att GD:n är inblandad. Inget beslut av det här slaget fattas utan det förankras hos GD:n, och det kan också vara okeyat på andra nivåer. Eliasson har länge varit en politisk påläggskalv från olika politiskt håll, men från män med makt.

Just det, torskarna måste granskas, de måste vara en del av skatteverkets arbete.
Dessutom måste väl FK vara lika hårda mot alla. Eller är det någon som har en hållhake på någon här. En kvinna som vet lite för mycket?
Få saker komprometterar så mycket som prostitution.
Vi lever fortfarande med hållhakar från bordellhärvan 1976, och media låtsas som den aldrig har hänt. Namnen återkommer med respekt; Fälldin, Sträng, Palme, TG Petterson, O Johansson mfl
Långt in på 2000-talet hotades personer-kvinnor för att männen med makt skulle skyddas.
De (prostituerade) kvinnorna hängdes ut med personummer men männen anonymiserades.
Är det där som FK befinner sig nu?
Kvinnorna ska ut med personnummer och torskarna ska skyddas?

Vem skyddar vem nu, är kvinnorna symboler där sexlobbyn står bakom, med obekväm kunskap?

 
Ingen bild

Utred rättsväsendet NU

7 juli 2012 19:05

Spegelvarianten fick mig att tänka vidare...i nya banor ;)

Vi kanske skulle starta en uppmaning att filma torskarna under akten...

Filmerna kan sedan användas till att pressa torskarna på pengar. Torskarna har säkert inget emot detta, för de står väl för sina handlingar även inför andra än sina torskvänner...

Bara en tanke så där ;)

shedlight

8 juli 2012 10:15

Då skriver mansmedia hjärteknipande artiklar om hur hemskt männen behandlas, dom som inte anses kunna välja sina handlingar själva.
De som inte har något ansvar när de väljer att stödja kvinnohandel, men som kan sitta några timmar senare i en styrelse och fatta "ansvarsfulla beslut" eller på en redaktion med ansvar för "det fria ordet".

 
Ingen bild

noboytoy

7 juli 2012 19:56

Shedlight: män pallar inte med att få vetskap om hur oattraktiva de verkligen ser ut, när de runkar i kvinnor. Det är därför kameran i de manliga porrfilmerna, så sällan riktas mot mäns ansikten. Där visar män bara andra mäns k*kar, kvinnors ansikten och kvinnors kroppar som skådespelar som män har lärt dem och som män vill att kvinnor skall bete sig, när män runkar av sig i dem. Männen får inte synas, ibland har de till och med masker på sig. Det händer ibland när män vill skildra i sin porr hur de misshandlar kvinnor under tiden de onanerar i dem. Män kanske är rädda för att framställa sig själva som grisar?

shedlight

8 juli 2012 10:18

Nej, männen kräver anonymitet. Total anonymitet.
De ska inte behöva testas för std;s
De ska inte ställas upp på linje, skärskådas och väljas bort.
De ska inte, som du skriver synas på porrfilmer som de även spelar in på handlade kvinnor. Man ser deras fingrar, och ibland vigselringen. Det kallas då "home-made porn" och hyllas i pressen.

 
?

?

8 juli 2012 05:30

@shedlight,
har du någon gång ens talat med en prostituerad?!

Det har jag gjort (för flera år sedan), dock inte i avsikt att köpa sex, utan för att förstå hur sådana människor tänker.

Jag är nämligen alltid, eller i varje fall oftast, nyfiken på hur människor tänker och resonerar.

Vad jag då fick höra kanske kommer som en chock för dig:
de prostituerade menade att det är DE som har makt över "torskarna", snarare än tvärtom!

De ansåg inte att de sålde sina själar eller sina kroppar, utan att det tvärtom handlade om en tjänst, kanske i likhet med massage.

Tilläggas bör att för varje minut, som jag talade med dem, så blev de alltmer irriterade, eftersom jag tog upp deras arbetstid i onödan!

Om du nu ändå är i färd med att "sprida ljus", så varför då inte också ta bort de skygglappar, som den uppenbara dubbelmoralen kring prostitution och tankar att kvinnor är offer och män är förövare, skapar?

Om du vill skåda ljuset, så varför då inte se ALLA sidor av ett specifikt problem?

Så brukar forskare göra, när de studerar något ämne.
De har inga förutfattade meningar, till stöd för deras hypotes.

http://?

shedlight

8 juli 2012 10:49

Jag häpnar.
Vilken jävla gammal unken skåpmat som hallicken-torsken ? kommer med!

Ovanligt passande för du måste gå omkring med ett frågetecken i facet vad det innebär att födas till flicka.
Det där är rena flasbacknivån, man känner igen det. Förutom i från torskundersökningar runt om i världen.
Det låter detsamma avsett om det är en tysk, svensk eller amerikansk man.
Faktum är att även pedofiler säger så om barn. Men det är egentligen samma sak.
För alla torskar är ju pedofiler, dom gör ingen skillnad på en 14-åring och en 18-åring.
Särskilt inte om den första har falska papper ....eller hallicken "intygar" det.

En torsk kanske ska inse att han är definitivt oönskad som detektiv på gatan eller på knullhuset. Han ska nog sluta luska i kvinnors privatliv särskilt i de han knullar. Han får inga andra svar än de han vill höra och dom vill bli av med honom. Inte så svårt att fatta för andra, men svårt för torskar.

Har hallicken/torsken ? någonsin varit en flicka?
En fjortonåring flicka som luras av pojkvännen?
Har ? varit en 12 åring som varit utsatt för övergrepp i hemmet?
Har ? varit en 16 åring rumänska barnhemsflicka som kastas ut och som nu förutsätts följa med sin "faster och farbror" och befinner sig oskuld på gatan 7 timmar senare? Och på bordell=knullhus i Tyskland 7 år senare.

Kanske vore det "bästa" trots allt att ? får återfödas till en thailändsk flicka som när hon är 5 år säljs första gången för att suga av utlänningar och där hon 6 år senare efter att ha våldtagits för 10.000 dollar får leva sitt liv på en bordell i Bangkok eller Pattaya.
Dom som inte kan prata svenska.

Men du kanske kan alla världens språk när du som torsk pratar med "de prostituerade".

Jag tror du ska hålla klaffen för allas skull.
Även för "de prostituerades" skull alltså.
Dom vill inte veta av dig - heller.
Dom- och framför allt deras hallickar - vill bara ha dina pengar.

 
Ingen bild

noboytoy

8 juli 2012 10:13

Är det inte lite typiskt män, att resonera som "P"?
"Kvinnor måste faktiskt också respektera män". "Kvinnor misshandlar män också". "Det är inte ENs fel att två träter" (när män slår halvt ihjäl sina kvinnor). "Kvinnor måste visa mer kärlek till män". "Kvinnor måste också visa empati för män".

Alltså, tänk er nazister som blir kränkta över att judar berättar sanningen om dem? Nassarna säger "vi måste lära oss att visa varandra respekt", "empati måste fungera åt båda håll", "judar diskriminerar faktiskt nassar oxå", "det är inte ENs fel att två träter".

P:s lösning är att kvinnor skall visa ÄNNU mer empati för män och att män skall visa mer empati för kvinnor. Tänk er en vågskål som redan väger ojämnt? Den fylls på med ett kilo sand på vardera sida. Den väger fortfarande ojämnt.

Lösningen är naturligtvis att män lär sig empati och att respektera kvinnor som självständiga individer. Män måste alltså fylla på sin vågskål, där minst empati och respekt finns, annars blir det inte jämnt.

Jesus, amalia, vilka jävla korkskallar. Oansvariga vuxenbebisar som alltid skyller ifrån sig på den som står närmast.

shedlight

8 juli 2012 10:39

P har en del vettigt och egentligen nog rätt ok.
Men han förstår inte kön och makt.

 
Ingen bild

noboytoy

8 juli 2012 10:56

Och så har vi den andre mannen som vill verka för att kvinnor skall prostituera sig för män. Han kallar sig "?", ett mycket talande nick.

Han menar också att han vet att kvinnor gillar att prostituera sig för män, eftersom han har talat med några, oklart hur många, kvinnor och utgår ifrån att det dessa kvinnor har berättat för honom är sanningen och gäller för alla miljontals prostituerade, världen över.

Undrar varför det är viktigt för män som ? att tala om för oss, att han tror att prostituerade gillar att låta x antal främmande män runka av sig i deras kroppar, ofta på daglig basis? Är han själv en torsk som vill "rena" sitt eget samvete, genom att intala sig själv och oss andra, att de prostituerade kvinnorna uppskattar honom och hans penis, väldigt mycket?

En liten undran är hur många, av alla miljoner prostituerade kvinnor, barn och män som ? har talat med? Fler än 10? 1-2?

shedlight

9 juli 2012 00:27

"De prostituerade" som t/h ? talat med klargör tydligt att de inte vill tala med torskar.
Om torsken ? varit en normal person så hade han förstått att ingen vill prata med någon som ,om de ger "fel" svar, kan visa sig vara en psykopat-punter. De där som vill "förhöra" kan explodera där och då eller planera att "straffa horan" senare för att hon svarade "fel".
Det är livsfarligt att "prata med" torskar. INGEN släpper en torsk inpå sig. Det är ren självbevarelsedrift. Men de sista som begriper det är just - torskar som ?.

Det är också en bevakningsmetod att skicka fram torsken med frågor, det är ett sätt att övervaka sina kvinnor som hallickar utnyttjar, en av många metoder,
Torskars och hallickars roller flyter som ofta därute ihop.
Det är också basic. Men inte ens det begriper t/h?.
Jag tror inte det finns så mycket mer förljugna människor än torskar, de skapar sin egen värld utifrån sin egen föreställning om hur "de prostituerade" är.
Som om den finns ett enda svar på denna enorma mosaik.
Det enda som är skrämmande lika är våldet, våldtäkterna och den alltid närvarande stressen och oron, den som leder till PTSD.
Och kvinnosynen hos de som utnyttjar kvinnor i prostitution.

 
Gubbfan

Gubbfan

11 juli 2012 10:26

Som vanligt skriver du klokt.
Jag skulle bara önska att fler män verkligen LÄSER vad du skriver och inte bara ställer sig i någon försvarsposition.

Men att pressen skriver en massa om "småsaker" beror väl som vanligt att de som har makten inte vill ha funderingar kring viktigare saker.
Ge bröd och skådespel åt massan så håller den sig lugn, eller något ditåt sa väl de gamla romarna?

Allt verkar handla om makt och en mycket obehaglig människosyn.
Du finner samma tendenser på andra håll, inte bara när det gäller sk könsroller.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

shedlight

12 juli 2012 00:45

Håller definitivt med.
Allt hänger ihop.
Klass, kön, etnicitet, den starkes rätt, att allt omsätts till ett marknadsvärde, individualism, låglönekonkurrens m m .
Samtidigt som media klappar sig för bröstet för att de INTE är rasister, så ger de bara uppmärksamhet till brott som begås av utlänningar, men tiger om brotten som svenskar begår.
Den hemska gruppvåldtäkten nyligen är ett exempel på det. Lika hemska våldtäkter begås av maktens män mot minderåriga men det kommer inte fram. Den nedtystade Lindberghärvan är väl det bästa exemåplet på det. Så främjar media rasim också genom att bara belysa en sorts brott. Så främjar man att makten står ohotad genom att problematisera de andra.
Att "de andras" kvinnosyn är problem när "vi" också har problem - av annan sort.
Som sagt allt hänger ihop...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av shedlight - 21 januari 2017 10:32

  Även i år beslutade länstyrerelserna om licensjakt på varg utan någon egentligt grundlig analys och reflektion om varför. Överklagande av naturorganisationer till högsta juridiska instans ledde inte till någon förändring trots att domstolar int...

Av shedlight - 11 augusti 2016 21:55

Idag nås vi av nyheten att Ecuadors ambassad tillåter att Assange förhörs om våldtäktsmisstankarna som funnits sedan 2010.    Men varför glömmer media bort vad som har hänt under dessa år? Hur Assange har utryckt sig? Hur en åklagare som inte ens...

Av shedlight - 22 juli 2016 10:49

Idag är det fem år sedan Anders Behring Breivik utförde sina välplanerade och fruktansvärda terrordåd.   Trots att det är en händelse som omtalats mycket i både Norge och Sverige så tycks den kontext som Breivik verkade i, inte ha analyseras. Han...

Av shedlight - 30 juli 2015 13:55

Den fasansfulla historien om lejonhannen Cecils död i Zimbabwe rullar nu över världen. Han sköts  med pilbåge och föst efter 40 TIMMAR efterföljande  sköts han ihäl med skjutvapen. Ett mer utstuderat djurplågeri är svårt att föreställa sig. Den nöjes...

Av shedlight - 27 juni 2015 11:43

Tänkte faktiskt försöka blogga lite i sommar men jag tänkte börja med en att reprisera ett tidigare inlägg och förändra det lite - från att handla om SD till att handla om SD-anhängare. Det är precis lika aktuellt idag som när det publicerades mars 2...

Kategorier

Shed Light

Arkiv

RSS

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards